Dörrknackare

Efter att ha tagit ett bad på 10min kommer jag på att jag faktiskt inte gjort något idag. Verkligen ingenting. Jag skulle kunna fatta min dag otroligt snabbt. Vakna-somna om-kolla datorn-äta-sova lite till-kolla datorn-köpa choklad-äta choklad-kolla på Grey´s-kolla på Unga mödrar-kolla datorn-bada badkar och åter igen kollat datorn. ( Det kan ju hända något om jag inte kollar till den då och då ; )

Sen ringde det på dörren vilket det gör ofta här tycker jag. Då jag är hemma själv öppnar jag aldrig dörren om jag inte vet vem det är. Vi har inget kikhål vilket är den stora anledningen. Och vet ni, jag hatar det! Jag har fått rådet att kolla ut genom fönstret om det plingar på någon utan förvarning, men det vill jag verkligen inte göra! Hur dumt känns det inte att kolla ut och så ser dom att man kollar, då måste man ju öppna. Nej då låssas jag hellre att jag inte är hemma så dom får gå. Men då får jag leva med att jag inte veta vem det var. Och jag är ju en nyfiken person.
Idag fick jag ju reda på vem det var i alla fall. Det var Simons moster som bor några meter bort som kom med en sak som hade komit fel med posten. Sist det ringde på dörren var det en gubbe som ville att Simon skulle följa med och kolla på hans tavlor i hans lägenget. Öh...? Förstår ni varför jag inte bara vill öppna! Tror jag ska önska mig ett kikhål i julklapp. Om det nu gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0