mitt emellan

Jag åker hem till Duved nästa helg. Jag stannar hemma hela vintersäsongen. Så är det bestämt.

Just nu står jag emellan alltihop. Allt jag vill göra. Jag vill bo här ena sekunden och andra sekunden vill jag flytta hem igen. Det är jobbigt och inte lätt på något vis. Men som jag gör hela tiden så följer jag mitt hjärta i det här och gör det jag vill göra. För något år sedan sa jag till mig själv att jag aldrig någonsin vill vara gammal och ångra massa saker i mitt liv, saker som jag missat. Simon ska aldrig stå i vägen för saker som jag vill göra. Han vill inte stå i vägen heller. Innan jag flyttade till Stockholm så visste jag ingenting om hur det skulle vara. Jag var inte ens då säker på om jag ville flytta. Jag ville bo i Stockholm för att Simon skulle finnas här och för att testa på. Att bo i Stockholm har så klart sina fördelar, men många negativa bitar också. Att vara ute på kvällen här är något som jag hatar. Jag har aldrig varit rädd eller osäker när jag gått på gatorna hemma, jag har nästan varit dumt naiv. Här darrar jag sönder så fort klockan slagit åtta, haha!

Just nu vill jag flytta hem för att se vad jag vill göra. Jag kan inte göra det här när jag längtar hem för mycket. Känns som att jag kommit till någon slags förtidig 40års kris, haha!

I vilket fall som helst så tänker jag flytta hem. I mångas ögon kan det ses som ett misslyckande. Men nej, jag ser det inte som det, för jag går bara den vägen som jag vill följa. Jag fick höra innan jag flyttade ner hit att jag skulle vara dum i huvudet om jag kom tillbaka. Men man är snarare dum i huvudet om man stannar kvar och mår dåligt än att göra det man faktiskt vill göra, vart man än bor. Punkt slut! Just nu tar jag en sak i taget. Jag kommer "flytta" hem (kommer ju ha kvar alla saker förutom mina kläder här i lägenheten) och bara ha roligt i vinter. Min kusin kommer upp och bor med mig hos pappa, så bara det kommer att bli grymt skoj! Sen när säsongen är över, ja då kommer jag känna efter vad jag vill göra. Självklart kommer det att bli jobbigt att vara ifrån Simon, men just nu håller han på att uppfyller sin dröm (som han haft enda sedan han var liten) om att bli pilot. Min dröm är inte dirket att åka hem till Duved och jobba som städare i Åre (ja, för det är det jag kommer jobba med i sex månader), men det är allt runt omkring jobbet som kommer att bli den roliga grejen med allt. Skitsamma, Simon gör det han vill och jag gör det jag vill för ett tag och vi är ändå tillsammans!



Även om jag börjar trivas bättre här så är jag ändå nöjd över mitt beslut.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Bra gjort av dig att följa ditt hjärta! Lycka till! :-)

2010-10-21 @ 21:25:07
URL: http://blackbeauties.webblogg.se/
Postat av: Linaaa :)

2010-10-22 @ 14:41:24
Postat av: Linaaa :)

Haha, oj!



Jag är stolt över dig Amanda, stolt över att du gör precis som du själv känner, Det är viktigt! och det är fruktansvärt synd att inte fler följer sitt hjärta, precis som du! :) <3

2010-10-22 @ 14:43:28
URL: http://liinap.blogg.se/
Postat av: Karro

Jag håller med Lina innan, jag tycker att du gör helt rätt sis. Det kan säkert bara vara bra för erat förhållande att köra lite långdistans så att ni verkligen får sakna varandra och riktigt längta! Plus så saknar jag ju dig fruktansvärt mycket här....

2010-10-23 @ 08:48:03
URL: http://enblektblondinstankar.blogg.se/
Postat av: martina

Tycker du gör helt rätt, man ska göra det som känns rätt inom sig. Och så blir jag glad över att ha dig här, så kanske vi kan ses lite mer, helst mer än vad vi gjorde innan du flyttade till och med :P hoppas <3

2010-10-24 @ 17:20:10
Postat av: Amanda

Tack ni är så gulliga allihopa !!! :-)

2010-10-24 @ 22:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0