IDIOTER!

Oj vad dåligt jag har bloggat de senaste dagarna. Men all tid vill man ju lägga på nära och kära när dom hälsar på. Mamma och Ronja åkte för några timmar sedan. Det är otroligt tomt här just nu. Har inte varit hemma själv sedan förra fredagen. Mamma och Ronja avlöste ju Jonas. Men jag gillar att ha mycket folk runt omkring mig. Nu när jag är hemma själv passar jag på att tvätta. Man hittade ju ingenting när Ronja bytte plats på alllt. Senast idag leta jag som en tok efter tvdosan. Eller i tisdags då jag öppna en låda och fram rullar ett äpple. Haha, underbart tycker jag!

Om jag ska dra veckan lite kort så kan så börjar jag med att säga att bion var... bra. Ni vet " Till det som är vackert " Direkt efter att bion var slut så visste jag inte alls vad jag tyckte. Men om jag ska sammanfatta med ord så säger jag : deppig, fin, tragisk, lycklig, kärlek, sjukt? Äsch är man sugen på att se den tycker jag definitivt att man ska se den.
Annars i veckan har jag jobbat, varit på middag hos min mammas moster, stadsvandring, massa gos och bus med Ronja, mys med mamma. En toppenvecka vill jag säga! Och ikväll kommer pappa och A ner för att hämta mig! Vi åker hem på söndag! Ska bli mysigt att få träffa pappa igen också :-)


Föresten, vi har skithuvuden till grannar! Och jag kan säga att nästan alla är det. Varje jäkla gång som jag ska tvätta är det så jäkla skitigt överallt. På golvet, i torkskåpet och i torktumlaren. Dom är så jävla grisiga! Och jag är långt ifrån pedantisk. Men när man kommer till en tvättstuga så vill man inte börja med att svabba av golven och rengöra filter! Om man råkar tappa ett nytvättat plagg på golvet blir det skitigare än vad det var innan. Jag måste alltid öppna filterluckorna till torktumlaren innan jag börjar tumla. Men idag var det värre än någonsin. Som vanligt hade ingen rengjort filtrerna (är två stycken) och när jag öppnar luckan till det största filtrer blir jag så jäkla arg! Dom som har varit där innan mig har dragit av lite nonchalant och sen lagt borsten där inne  full med ludd. Så jäkla lata människor som bor i det här huset att jag bli galen. Hur svårt är det att ta bort luddet i från borsten??? Jag rengör alltid så att den som kommer efter mig ska känna att det känns fräscht att tvätta, men jag får aldrig komma till en sådan tvättstuga. Och eftersom att det alltid är så här varje gång så har jag en sådan lust att bara skita i att rengöra där inne. Men nej, jag tänker fortsätta att städa, och kanske får jag upp ögonen för någon som kan rengöra efter sig sedan? Det sjukaste är att det bara bor vuxna medelålders människor här. Har dom inte lärt sig något? Lata skithuvuden!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0