Jag hatar rubriker

Nu är man hemma igen från skogen. blandade känslor. Älskar att åka upp, men samtidigt är det så skönt att komma hem till sitt. Tänk att efter hela sitt liv bott hemma och skapat sig en trygghet i sitt hem, kan skapa ett nytt hem och få samma "hemkänsla" som i det där man levde i 18 år. Är inte de ganska konstigt? Självklart blir det inte detsamma känslor som där man är uppväxt, men man lyckas som ändå skapa ett nytt ställe där man känner sig trygg och som man faktiskt kan kalla hem.


Simon sitter och redigerar bilderna i datorn, och jag fick i uppgift att plocka ihop alla kläder som vi hängt ut här i lägenheten (så som ni kan se på bild en bit ner). Fick även i uppgift att diska. Det var värst vilka tråkiga uppgifter jag fick måste jag säga! Hm.


Simon tycker att jag ska förklara mig i min rubrik "Bråk slutar alltid med en puss" som är en bit nedanför. Han sa " Jag fattar, men kanske inte dom om läser" Men i mina rubriker är det inte meningen att man alltid ska förstå. Mina rubriker kan handla om vad jag känner, vad som hänt under dagen, eller så kan den höra ihop med själva inlägget.
Men jag tänkte att jag kan ju förklara lite i alla fall om den rubriken just för att det var lite komiskt.
Det var i alla fall i Lördagskväll då vi skulle ta studentbilden första gången. Det hade hunnit blivit mörkt  (i alla fall för att kameran ska kunna ta en bra bild). Jag var sminkad och redo för kamerans alla blixtrar, så säger Simon " aa men nu är det för mörkt, vi väntar tills i morgon" Fan heller tänker jag som har duschat, sminkat mig och fixat håret så pass sent på kvällen för att bara ta mina jäkla bilder. Så vi börjar små bråka och jag blir tjurig för jag vill verkligen ta bilderna! Jag lyckas i alla fall få iväg oss, och det slutar med att vi åker hem för bilderna blir alldeles för mörka. Där fick jag! Efter all tjurning så säger jag "förlåt" och vi ger varandra en puss. Vilket alla våra bråk slutar med, en puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0