Tandtråd åt folket!

Den första frågan jag fick då jag köpte mig en tandtrådsrulle idag var " Har du varit hos tandläkaren " Och varför inte? Varje gång man är hos tandläkaren får man höra vilka fina tänder man har, MEN du måste börja använda tandtråd. Det tror jag alla får höra. Det är liksom tandläkarens jobb att förmedla sådant. Men som sagt så har jag inte varit hos tandläkaren, utan jag hade en sån otroligt hemsk mardröm för någon natt sedan.

Det började med
att tandköttet kliades och jag börja klia som tusan på tandköttet tills jag kände att jag hade dragit sönder en massa. Tänderna klias och tillslut känner jag att en tand är lös. Jag bestämmer mig för att dra ut den, även om det inte kommer växa upp någon ny (IDIOTISKT!!) Det börjar stört blöda och mamma springer efter mig till toaletten och frågar vad som har hänt. När jag lyckas öppna munnen för att föklara att en tand lossnat, ramlar alla tänder ut. Jag kallsvettades då jag vakna, det var nästan värre än att dö i en dröm. Nu ska jag aldrig mer fuska med borstningen på kvällarna, och köra tandtråd!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vet du att om man drömmer att man tappar tänderna så kommer någon i ens närhet att dö..

2009-09-11 @ 00:12:46
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Tappa tänder



Det kommer en positiv förändring, ju mer dramatisk tandtappning desto större förändring. Symboliken är hämtad från vår barndom då tappandet av mjölktänderna skedde samtidigt med att de allra flesta fick nya horisonter. Vi fick vara uppe längre, bytte skola och fick nya kompisar."



Jag drömmer ofta att mina tänder lossnar så jag har själv sökt på detta några ggr :)

2009-09-11 @ 09:49:09
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag håller fast vid det där med att nån dör. Har hört det från många, dessutom från en drömtydarbok och jag har vart med om det en gång, när min systers faster dog. Tillfällighet? Kanske, men jag tror på det.

2009-09-12 @ 00:44:43
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0