I våra handväskor

Jag höll på att dö när jag såg vad min syster har i sin handväska, SOM HON BÄR MED SIG DAGLIGEN! Värt att nämna. Egentligen är jag inte förvånad, hon är som hon är. Jag har kopierat vad allt som hon skrev i sin blogg, så nu ska ni få se... (Jag lägger en liten kommentar till varje så ni får se vad jag tycker om varje pryl hon absolut ska ha i sin väska...)


Karros handväska:
*Kalender       - Bra
*Handsprit     - Bra
*Omeprazol   - Bra ( men inget jag behöver ha med )
*Alvedon       - Bra
*Pronaxen      - Bra ( men inget jag behöver ha med)
*Tamponger   - Bra
*Bomullsrondeller -Hmm nja jag är tveksam till om det står på min etta lista...
*Tops            - Bra
*Ett svart skohorn  - Nej!
*En mössa     -Om det är vinter, endast!
*Solglasögon  - Bra
*En ögonbindel - Va? Haha. Nej!
*Aloe vera kräm - Ja
*Tuggummi - Ja
*Deodorant - Bra att ha, men Nej!
*Kamera - Bra att ha, men Nej!  ( Min är förstor och klumpig )
*Mobilladdare - Nej
*Hårklämma - Bra
*En klädroller - Nej
*Dextrosol - Nej
*Zoo-klubba - Nej
*Blodsockermätare - Nej( dextrosol och blodsockermätare är något som hon måste ha med sig, så det är OK).
*Nässpray - Ja & Nej
*Superlim - Nej!? Det här är nog ett av det konstigaste hon har med sig, haha!
*Sötningsmedel -Nej
*Två stycken läppglans - Inget jag använder
*En liten ask med säkerhetsnålar - Nej
*Öronproppar -Nej
*Massor av olika pennor - Bra. Men kanske inte huur många pennor som helst...
*Myggmedelsservetter - Nej
*En pumpväska -Nej
*En termometer - Nej!? Haha den andra urtoka grejen att bära med sig dagligen!
*Oj, hittade ett till läppglans!


VAD FINNS I MIN HANDVÄSKA?
* Kalender
* Sms-bok ( Den är extremt onödig att ha med sig, men jag vet inte vart jag ska göra av den, haha)
* Tamponger, för oväntat besök ;-)
* Någon penna
* Nycklar
* Solglasögon
* Tuggummi
* Plånbok
* Ihpone
* Iphone lurar
* Ipod
* Hårspännen
* Skrivblock
* Handkräm
* Vantar ( endast nu när det är kallt ute )

Vad som finns i min väska varierar egentligen dag till dag, men det här är vad som oftast får bäras med. Men är det inte konstigt det där med vad som finns i ens handväska? Jag hatar att kolla i någon annans väska, är det någon fler som känner så? För en handväska är ju rätt så personlig. Man kan ju ha allt ifrån kondomer till mediciner. Simon tycker att jag har mycket skit i min väska men jag städa ur den i förrgår och det kändes så jäkla skönt! Nu kan alla få kolla i min väska, haha!


Älskar min handväska som jag köpte i Malmö i våras!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0